Labnikker Kft. – Pipettaszerviz és kalibrálás  •  Labnikker Ltd. – Pipette repair and calibration

New York Tánciskola
Boogie-Woogie


Latin-amerikai táncok:


Standard táncok:


Divat táncok:


 

Hamarosan!

Tavaszi Tánctanfolyamaink

 

Szeretettel várunk Téged és barátaidat is a tavasszal induló tánctanfolyamainkra.

 

Idén is a Társastáncé, Zumbáé® és a Salsáé lesz a főszerep, de természetesen nem marad el a Boogie-Woogie és Rock & Roll tanfolyam sem. A felnőtt korcsoportok mellett seniorok számára is több szinten indulnak a tánccsoportok.

A Tánc világa




Táncok története
Blackpool, a tánc Mekkája
Fellépések
Versenytánc hírek
Versenytánc információk
Versenytáncosaink
Versenynaptár

KÖZPONT
Molnár Ferenc Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola
"A" és "B" terem
Budapest, VIII. ker.
Somogyi Béla u. 9-15.
(a Corvin Áruház oldalánál)
 

 

1. KIHELYEZETT TAGOZAT
Deák Diák Általános Iskola

Nagyterem
Budapest, VIII. ker.
Köztársaság tér 4.
(az Erkel színház mellett)
 

 

2. KIHELYEZETT TAGOZAT
Madách Imre Gimnázium
Díszterem
Budapest, VII. ker.
Barcsay u. 5.
(a Wesselényi utcai villamos megállótól 100 m-re)
 

 

3. KIHELYEZETT TAGOZAT
Budapesti Egyetemi Katolikus Gimnázium
Díszterem
Budapest, I. ker.
Szabó Ilonka u. 2-4.
(Batthyány tértől 5 percre)
 

 

Táncok története

Latin-amerikai táncok
Standard táncok

Boogie-Woogie Salsa | Mambo | Boogie-Woogie | Rock & Roll

A Boogie-Woogie alapvetően egy Swing eredetû tánc, amely az '50-es években a Rock & Roll elterjedésével vált népszerûvé Európában. Az Egyesült Államokban nevezik néha a Swing európai stílusának, változatának is. A Swing táncok (Lindy Hop, Balboa, Shag, Hoollywood Style, Hustle, West Coast Swing stb.), és a Boogie-Woogie közös és legfőbb jellemzője a szabad vezetés, az improvizáció. Egy igazi Boogie táncos nem előre betanult koreográfiákat sajátít el (ellentétben például a versenytáncnál), hanem a saját egyéniségével próbálja visszaadni a zene hangulatát. A zenére próbálja meg "rátenni" a figurákat, a más Swing táncból átvett elemekkel érezteti a zenei váltást (pld. Charleston, Balboa lépés), az ún. szinkron-figurákat egy-egy zenei stopra vagy hosszabb effektre igazítja. A Boogie-Woogie nem sport (mint az Akrobatikus Rock & Roll), hanem egy igazi "Rock And Rollos" bulikon, koncerteken, szórakozóhelyeken korosztálytól függetlenül mûvelhető és gyakorolható tánc.

Az alaplépés a két lassú (sétáló), és két (gyors) Triple Step lépésen nyugszik, és számtalan variációjuk lehet és megengedett, sőt, versenyeken előny a minél sokszínûbb "díszített" alaplépés (lsd.: Kick Ball Change Triple Step Triple Step, vagy Back Step Triple Step Triple Step, és ezek számtalan variációja). A kivitelezésnek könnyûnek és játékosnak kell lennie, de ugyanakkor dinamikusnak is. A lépésvariáció megválasztásával a táncosoknak hangsúlyozniuk kell a zene ritmusának jellegét, vagy annak változását. A lépések hangsúlyozásának a második és negyedik ütemekre való súlyáthelyezéssel kell történnie, a lépések lábmozgását a csípő megfelelő ellenmozgásával ki kell egyenlíteni a felsőtest fel és le irányú mozgásának elkerülése érdekében (a hangsúly tehát lent van, az "ugrálást" a kivitelezés közben el kell kerülni).

Az eredeti Boogie elsősorban zongorára és nem énekhangra íródott zenedarab volt. Közvetlen hatással voltak rá a korábbi Jazz irányzatok, legfőképpen a Blues, de itt már a dallam felgyorsult, felvillanyozódott és a zenei sokszínûség eredményeképpen megszülető Boogie, amelynek makacs ritmusai és rövid dallammotívumai a folyton utazó, vándorló feketék fülének oly ismerősen csengő vonatzakatolást adták vissza, rövid idő alatt meghódította Amerikát. Lényege az erősen hangsúlyos és állandóan ismétlődő akkordok, valamint a zongorista bal kezével megszólaltatott ritmusok. Jimmy Yancey-t, aki az USA vasúthálózatának gócpontjában, Chicagóban született, szokták a Boogie feltalálójaként tisztelni, legalábbis abban az értelemben, hogy ő teremtette meg ennek a zenei stílusnak igazi egyéniségét. Ez úgy 1925 táján történt. Clarence Smith, akire magasnövése miatt a "Pine Top" gúnynevet ragasztották, egészen egyéni balkezes Boogie-stílust fejlesztett ki. Albert Ammons, Maede Lux Lewis, a Honky Tonk Train Blues zeneszerzője és Charlie Cow Cow Davenport a Boogie úttörőinek további három képviselője. Zene ritkán volt ilyen átütő erejû a Jazz hazájában. A korszak egyik Boogie zongoristája így fogalmazott: "Amikor valaki hallgatja a muzsikámat, maga előtt kell, hogy lássa, amint a táncparketten a hátsójukat riszáló pipik izgatják a férfiakat. Különben nem értettek meg semmit a zenéből."

A korábbi (Swing) és későbbi (Rock & Roll, Retro-Swing) időszak zenei stílusai és számai a közös és hasonló zenei felépítés miatt mind alkalmasak arra, hogy a Boogie-Woogiet táncoljunk rájuk, lényegében tempótól függetlenül.

Amerikában évtizedek óta rendeznek különböző (Swing) táncversenyeket, Európában a WRRC szervezésében a '90-es évek elején kezdték el megrendezni a Boogie Bajnokságokat (Világ Kupák, Világ- és Európa Bajnokságok) az Akrobatikus Rock & Roll mellett. A versenyek megrendezésekor igyekeznek az 50'-es évek Rock & Roll hangulatát visszatükrözni, amit például az élőzenére történő döntők, előfutamok, vagy a tánctér kialakítása mutat. Versenyeket junior, senior, felnőtt valamint formációs kategóriában rendeznek. A párok a döntőig csak gyors és véletlenszerûen kapott számokra táncolnak, a döntőben pedig a helyszínen megadott számok közül szabadon kiválasztott lassúra és gyorsra.

Zenei ütem: 4/4
Tempó: 28 – 52 ütem/perc (hivatalosan, versenyeken) de tudásszinttől függően ez lehet akár 60, 64 is.

 



Forrás: Kenyeres Tamás
www.rockandroll.info.hu


| Tánciskola | Rólunk | On-line jelentkezés | Táncoktatás | Rendezvények | Versenytánc | Tánc világa | Kapcsolatok | Táncpartner | Elérhetőségeink |
Főtámogatónk:
pipettaszerviz.hu
Főtámogatónk:
calibration-pipette.com

© New York Tánciskola